перебирал крылья. наткнулся у сидвингсов на крыло для пилотов выходного дня. и летать хорошо должно и пижонисто и цены не драконовские на бу. на днях видел на ДШВ 2009 года парень немец срочно продавал за 1000 евр.
от такенное
http://www.delta-club-82.com/bible/769- ... -space.htm
пообщался с Манфредм говорит летит как мерлин но в пилотировании еще проще. сказал что после Фанки пилоты с налетом пару часов спокойно на спэйсе летают в простых условиях
вот мнение одного буржуйского пилота
Хорошо. Вот мои начальные мысли о Seedwings (Европа) Площадь 16 (170 squarefeet).
У меня есть приблизительно 19 часов полетного времени, и я сделал почти 100 статических буксировок. Это - мое первое двойное поверхностное крыло. До сих пор я управлял Таргет Aeros 16 (175 squarefeet).
Качество сборки превосходно. И парус - также. Абсолютно высшее качество. Планер прибывает в хорошую сумку и имеет большое различное дополнение, чтобы покрыть различные части планера. Единственное самое трудное дополнение, чтобы соответствовать является прикрытием для основания kingpost и прикрытием для верхней части uprights. По некоторым причинам эти два сшиты вместе. Я взял резать ножницами и сократил два обособленно
Первые несколько раз Вы упаковываете вещи, кажется невозможным свернуть парус приятно. После того, как несколько раз это становится легче, но я все еще должен узнать, как сделать его отлично. Шнур крыла очень глубок, и одна из линий наветренной стороны имеет тенденцию напрягаться, когда Вы устанавливаете должность короля. И новый парус столь свежий, что он имеет тенденцию разворачивать себя. Но это собирается измениться, очевидно,
По сравнению с более ранними версиями Пространства более новые - включенной шахты - был улучшен немного. У системы VG теперь есть дополнительный шкив, чтобы сделать натяжение легче. И sidewires были сокращены приблизительно на 1.5 сантиметра, чтобы сделать ответ рулона легче / быстрее.
Я управлял планером 10 раз в легких условиях. Несколько полетов были вечером в мертвом неподвижном воздухе. Все полеты были статическим буксированием. Я сравниваю его со своим опытом с Тарет Aeros. Для тех из Вас не знакомый с Таргетом Aeros это, вероятно, сравнивается с Фанки сид вингс 3).
Я буксировал 25%-ый VG согласно рекомендации от опытного пилота. Это буксирует легко и держит прямую линию. Это расхолаживает удары и ее удобное на буксировке. Возможно еще легче с 0%-ым VG?
Во все еще воздухе у меня есть уровень слива 1.2 метров в моей Таргет Aeros. Я получаю то же самое в 0%-ом VG на Пространстве. Просто натяжение 25%-ого VG уменьшило это к 0.9 метрам!
это очевидно про снижение.Парень доволен. с пилотированием проблем нет
оригинал текста
Ok. Here are my initial thoughts of the Seedwings (Europe) Space 16 (170 squarefeet).
I have around 19 hours of airtime and I've done almost 100 static tows. This is my first double surface wing. Until now I have been flying an Aeros Target 16 (175 squarefeet).
The build quality is excellent. And so is the sail. Absolutely top notch. The glider comes in a nice bag and has lots of different padding to cover different parts of the glider. The single most difficult padding to fit is the cover for the bottom of the kingpost and the cover for the upper part of the uprights. For some reason these two are sewn together. I took a scissor and cut the two apart
The first few times you pack it seems impossible to roll up the sail nicely. After a few times it gets easier but I still need to find out how to do it perfectly. The wing cord is very deep and one of the luff lines tends to tighten when you lay down the king post. And a new sail is so crisp that it tends to unfold itself. But that's going to change obviously
Compared to the earlier versions of the Space the newer ones - mine included - has been improved slightly. The VG system now has an extra pulley to make pulling easier. And the sidewires have been shortened by approx. 1.5 centimeters to make the roll response easier / faster.
I have flown the glider 10 times in light conditions. A few of the flights were in the evening in dead still air. All flights were static towing. I'm comparing it with my experience with the Aeros Target. For those of you not familiar with the Aeros Target it probably compares to a Wills Wing Falcon 3).
I've been towing a 25% VG as per recommendation from an experienced pilot. It tows easily and keeps a straight line. It dampens bumps and its comfortable on tow. Maybe even easier with 0% VG?
In still air I have a sink rate of 1.2 meters in my Aeros Target. I get the exact same at 0% VG on the Space. Just pulling 25% VG decreased this to 0.9 meters!
At 0% VG the glider handles like the Target. It has the same relatively high bar pressure telling you that the glider wants to stabilize itself all the time. At just 25% VG this becomes significantly lighter and the glide improves. At 100% I was able to penetrate headwind in a way I never experienced before. Big improvement compared to a single surface wing.
You can hear the stall of the glider. When the glider stalls you can hear the wing "buzzing". I have even expericed this during a flare.
The glider lands incredibly easy. Just before it's time to flare it feels like the glider's nose "pops up" quite noticealby telling you it's time to flare. I've done nil wind landings and I swear they are easier than on the Aeros Target. I tried ground handling the glider just running against the wind wearing no harness. If you do this with the Aeros Target you can easily get it to lift of your shoulders but as you reach stall speed the glider immediately gets heavy and drops down. This doesn't happen with the Space. You can simply stop running and the glider will gently float down onto your shoulders.
A local instructor who has more than 1000 hours logged and also flies more than 100 tandem flights every year tried the glider. He had never flown a Seedwings (Europe) before. He was very impressed by the handling qualities of the glider and said it was very well designed. He was impressed of how stable it was at high speeds with no tendency to yaw.
When I ordered the glider the Austrian manufacturer advised me to buy the large version (there's also a 14.0 m2 version). I'm light on the large version and a bit heavy on the smaller version. The manufacturer said that if I was to fly in the Austrian alps with lots of powerful thermals I should go for the smaller version, But if I was to do flatland flying / towing in a nordic country I should go for the big one.
The local instructor had been afraid that the glider would be too big for me (82 kg + gear). According to him the manufacturer hadn't taken the higher winds in Denmark into account. But after flying the glider he said that wouldn't be a problem. He weighs 70 kg and said it wouldn't even be a problem for him. He also said the Space was the perfect step up from a single surface.
All in all I like the glider very much and am sure it will satisfy me as a realtively new / recreational pilot for quite some time.
фото тут
http://www.delta-club-82.com/bible/phot ... &langue=en